سنگ تراورتن حاجی آباد

قیمت از: ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان

  • ابعاد:  اسلب – تایل – طولی – شمش
  • قطر سنگ: ۲ – ۳ سانت – شمش
  • فرآوری سنگ: پولیش – چرمی – هوند – شیاردار – اسکرچ
  • درجه‌بندی سنگ: ممتاز – سوپر

سنگ تراورتن حاجی آباد (Hajiabad travertine) ، از مرغوب‌ترین انواع سنگ‌های تراورتن پس از تراورتن عباس آباد و تراورتن آتشکوه به شمار می‌آید. این سنگ از کوه‌های واقع در شهرستان محلات (نزدیک جاده محلات-خمین) استخراج می‌شود. معادن سنگ حاجی آباد، از قدیمی‌ترین و معتبرترین معادن سنگ تراورتن در ایران و جهان به شمار می‌آیند و سنگ‌های بسیار مرغوبی از آن استخراج می‌گردد.

سنگ تراورتن حاجی آباد در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. این انواع شامل سنگ‌های سفید، کرم، بژ، گردویی، موج ریز، گل پنبه ای، عسلی و شکلاتی و هم‌چنین سورت‌های موجدار (امواج) و بی موج می‌باشند. سورت‌هایی که رنگ زمینه سنگ و هاله‌های داخل سنگ آن‌ها روشن‌تر باشد، در رده‌ی کیفیت ممتاز قرار می‌گیرند و طبیعتاً قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ حاجی آباد، مشخصاتی مانند تخلخل نسبتاً کم، مقاومت فشاری بالا و ساب‌پذیری بسیار زیاد را داراست. تراکم مولکولی بالایی دارد که باعث افزایش استحکام سنگ می‌شود. استفاده از رزین و اپوکسی در فرآوری این سنگ، موجب افزایش مقاومت و استحکام آن در برابر شرایط مختلف محیطی می‌شود و شکنندگی آن را کاهش می‌دهد. همچنین، سنگ حاجی آباد دارای قدرت نفوذ و جذب کمتری نسبت به آب است که باعث می‌شود آن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای استفاده در نماهای ساختمانی مورد توجه قرار دهیم.

با توجه به استحکام زیاد، سنگ‌های تراورتن حاجی آباد و عباس آباد امکانات شمش‌بری و ابزارکاری بیشتری دارند و بطور معمول در طرح‌های خاصی مانند سرستون‌های نما و ابزار رومی استفاده می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم سنگ تراورتن حاجی آباد، تغییر رنگ در طول زمان با تابش نور خورشید است که باعث می‌شود رنگ آن به تدریج روشن‌تر و زیباتر شود. این سنگ دارای رنگ زیبا و یکنواختی است و بازی رنگ و طرح در آن به حداقل می‌رسد. از دیگر سنگ‌های مشابه از نظر رنگ، کیفیت و کاربرد، می‌توان به تراورتن ابیانه و تراورتن دره بخاری اشاره نمود.

تراورتن حاجی آباد به دو شکل موجدار و بی موج تولید و به بازار عرضه می‌شود، اما به دلیل ضایعات زیاد، برای نماهای ساختمان اغلب به صورت بی‌موج برش داده و فرآوری می‌شود.

کاربرد سنگ تراورتن حاجی آباد

1. استفاده در نماهای خارجی ساختمان‌ها، از جمله نماهای کلاسیک، رومی و مدرن.

2. مناسب برای نماهای ساختمان‌های لوکس و با ارزش مانند هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها.

3. استفاده در دیوارهای داخلی ساختمان و دیوارهای داخلی منازل و مکان‌های تجاری.

4. مناسب برای استفاده در دیوارهای حیاط و محوطه‌سازی فضاهای بیرونی.

5. استفاده به عنوان سنگ‌فرش در پارکینگ‌ها و دیوارهای راه پله.

6. مناسب برای استفاده در مصنوعات سنگی دکوراتیو مانند مبلمان سنگی و آبنماها.

ابعاد تولیدی و سورت‌های سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی اباد به صورت اسلب، تایل، طولی ، شمش و در ابعاد دلخواه مشتریان، قابل برش و فرآوری است. سنگ  در سورت‌های با درجه کیفی صادراتی، سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو، تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد.

توضیحات تکمیلی

درجه‌بندی سنگ

سوپر, ممتاز

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ تراورتن حاجی آباد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ تراورتن حاجی آباد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *