سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

قیمت از: ۵۰۰,۰۰۰ تومان۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

  • ابعاد:  اسلب – تایل – طولی – شمش
  • قطر سنگ: ۲ – ۳ سانت
  • فرآوری سنگ: پولیش – براش – اسکرچ – شیاردار
  • درجه‌بندی سنگ: ممتاز – سوپر

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد (Najafabad Black Marble) یکی از سنگ‌های محبوب و پرفروش در صنعت ساختمان است. این نوع سنگ با نام‌های مرمریت پارس یا مرمریت مشکی پارس (Black Pars Marble) در سراسر جهان شناخته شده است. مرمریت نجف‌آباد از جمله سنگ‌های لوکس محسوب می‌شود که  شکوه، جلوه و گرمای خاصی به فضای داخلی ساختمان می‌بخشد. معدن این نوع سنگ در فاصله 12 کیلومتری جنوب شرقی شهر نجف آباد استان اصفهان واقع شده است. سنگ مرمریت مشکی نجف‌آباد از نوع سنگ‌های رسوبی کربناته است که اصلی‌ترین کانی تشکیل دهنده‌اش کلسیت است. حضور عناصری از جمله کربن و آهن در ترکیب سنگ، باعث ایجاد رنگ تیره‌ای در زمینه آن می‌شود.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد (Najafabad Black Marble) ، همانطور که نامش نشان می‌دهد، یک سنگ با پس‌زمینه مشکی تیره یا پرکلاغی خالص است و در بین سنگ‌های مشکی، تیره‌ترین نمونه است. این سنگ دارای رگه‌های سفید نامنظم و کوتاهی است که زیبایی و جذابیت آن را دو چندان می‌کند.

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد، تخلخل کم و تراکم بالایی دارد و به همین دلیل قابلیت ساب‌پذیری بالایی دارد .

با این حال، بافت شکننده و رگه‌دار این سنگ باعث می‌شود که در هنگام برش، حجم زیادی از سنگ خرد و پرت شود. به علت شکنندگی، توصیه می‌شود این سنگ را در مکان‌هایی که رفت و آمد زیادی وجود دارد یا خودروها از آن استفاده می‌کنند، استفاده نگردد. همچنین، رگه‌های آهکی موجود در سطح سنگ با تماس با آب و هوا، واکنش می‌دهند و باعث اکسیداسیون می‌شوند. اما با انجام فرآیندهای مختلف، این مشکلات می‌توانند حل شده و دوام و استحکام سنگ بهبود یابد. به عنوان مثال، با استفاده از فناوری UV  از رگه‌های سنگ محافظت می‌شوند و با روکش نانو، عمر مفید سنگ افزایش می‌یابد. همچنین، با استفاده از اپوکسی و توری در پشت سنگ، می‌توان از شکنندگی سنگ جلوگیری کرد و استحکام آن را افزایش داد.

توجه داشته باشید که این سنگ نباید به معرض آفتاب قرار گیرد زیرا رنگ آن ممکن است تغییر کند و دمای محیط را افزایش دهد. بنابراین، برای نمای خارجی ساختمان‌ها، به خصوص در مناطق گرم و خشک، مناسب نیست. همچنین، این سنگ حساسیت زیادی نسبت به مایعات اسیدی نظیر دوغ و نوشابه دارد و باید از تماس با آن‌ها پرهیز شود.

این سنگ شباهت بسیاری به مرمریت لاشتر دارد اما تفاوت‌هایی هم با هم دارند. به عنوان مثال، مرمریت نجف آباد دارای پس‌زمینه مشکی‌تر و رگه‌های سفید کوتاه‌تر است. در مقابل، مرمریت لاشتر رگه‌های منظم‌تر و بلندتری دارد و رنگ خاکستری دارد.

به طور کلی، سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یک گزینه زیبا و با کیفیت برای ساختمان‌ها و فضاهای داخلی است که با استفاده از روش‌های مناسب فرآوری و نگهداری، می‌توان به زیباترین حالت از ان در فضا ها استفاده کرد.

کاربرد سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

  • سنگفرش کف لابی هتل‌ها، سالن‌های همایش، منازل مسکونی و مجتمع‌های تجاری و اداری لوکس
  • دیواره‌های داخلی ساختمان
  • سنگ پله
  • رویه میز پذیرایی
  • سنگ کابینت آشپزخانه و میز جزیره
  • حمام، سرویس بهداشتی، استخر و جکوزی به علت جذب آب بسیار پایین و زیبایی سنگ

ابعاد تولیدی و سورت‌های سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد (Najafabad Black Marble) به صورت اسلب، تایل، طولی و در ابعاد دلخواه مشتریان، قابل برش و فرآوری است. سنگ  در سورت‌های با درجه کیفی صادراتی، سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو، تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد.

توضیحات تکمیلی

درجه‌بندی سنگ

سوپر, ممتاز

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت مشکی نجف آباد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت مشکی نجف آباد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *