سنگ مرمریت پرشین سیلک

قیمت از: ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان

  • ابعاد: اسلب – تایل – ۴۰ طول
  • قطر سنگ: ۲ سانت
  • فرآوری سنگ: پولیش – چرمی
  • درجه‌بندی سنگ: ممتاز – سوپر

 

 

سنگ مرمریت پرشین سیلک (Persian Silk Marble) یکی از سنگ‌های مرمریتی است که به دلیل ظاهر زیبا، جذاب و رنگ خنثی‌اش، در طراحی دکوراسیون منزل و ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این سنگ از مناطق حاشیه شهرستان نیریز در استان فارس استخراج می‌شود و به دلیل وجود خطوط و طرح‌های سفید در بافت سنگ، بسیار شبیه به الگوهای ابریشم (سیلک) به نام “پرشین سیلک” شناخته می‌شود. این سنگ، تنها در سرزمین ایران وجود دارد و هیچ همتایی در دنیا برای زیبایی و منحصربه فردی که دارد، ندارد.

باید ذکر کرد که سنگ امپرادور ترکیه، با توجه به طرح کلی مشابه به مرمریت پرشین سیلک نزدیک است، اما با تفاوت‌هایی در طرح و رنگ زمینه، که در سنگ امپرادور کمی روشن‌تر و کرم است، متفاوت است. به دلیل این تشابه، گاهاً به این سنگ نیز با نام “سنگ امپرادور” اشاره می‌شود. رنگ اصلی و پایه سنگ مرمریت پرشین سیلک، طوسی است. این سنگ در جهان شناخته شده است و بازار صادرات آن به رونق زیادی دست یافته است.

معدن معروف‌ترین نمونه از سنگ مرمریت پرشین سیلک در ایران، معدن سینه کار بیات است. این معدن به دلیل کیفیت بالا و زیبایی سنگ‌های استخراجی از آن، از دیگر معادن مشابه در ایران برتری دارد. اما باید توجه داشت که ظرفیت استخراج این معدن نسبتاً کم است و بنابراین، سنگ‌های آن بیشتر به صورت صادراتی در بازار عرضه می‌شوند.

برای این سنگ در مقایسه با سنگ‌های مشابه مانند امپرادور ترکیه، قیمت مناسب‌تری وجود دارد و به صرفه‌تر است.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ مرمریت پرشین سیلک

مرمریت پرشین سیلک در دو نوع لایت و دارک استخراج و عرضه می‌شود. سورت لایت آن دارای رنگ طوسی (دودی) روشن است، در حالی که سورت دارک آن دارای رنگ طوسی (دودی) تیره می‌باشد. بعضی از سنگ‌ها ممکن است رنگ زمینه آن‌ها کمی متمایل به سرکه‌ای باشد. یکنواختی در رنگ زمینه از مزایای بی‌بدیل مرمریت پرشین سیلک است. این سنگ دارای تراکم و استحکام نسبتاً بالایی است.

جذب و  نفوذپذیری آب به این سنگ بسیار کم است . همچنین، تخلخل سنگ بسیار کم است و این ویژگی‌ها نشان از تشکیل آن در محیط‌های آرام مانند اعماق اقیانوس دارد.

اما باید توجه داشت که تخلخل کم ممکن است باعث مشکلاتی برای استفاده از این سنگ در نمای ساختمان شود. این سنگ دارای قابلیت ساب و صیقل‌پذیری بسیار زیادی است و پس از ساب، براق و آینه‌ای می‌شود.

رنگ این سنگ با گذر زمان ثبات خوبی دارد، اما صیقل آن ممکن است کمتر شود که با استفاده از دستگاه‌های ساب‌زن، می‌توان آن را به صورت دستی و در محل، بازپردازی کرد.

کاربرد سنگ مرمریت پرشین سیلک

این سنگ، برای دیوارها، نمای داخلی و کف ساختمان‌های مختلف و هم‌چنین سرویس‌های لوکس،  کانتر و روکابینتی آشپزخانه کاربرد دارد. از این سنگ مرمریت، گاها برای سنگ نمای بیرونی ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود اما باید توجه کرد که خلل و فرج‌های کمی دارد و قابلیت چسبندگی آن به ملات کم است.

ابعاد تولیدی و سورت‌های سنگ مرمریت پرشین سیلک

سنگ پرشین‌سیلک، در ابعاد اسلب، تایل و طولی برش و فرآوری می‌شود. عمده سایز برش آن به صورت اسلب است و عمدتا به صورت صیقلی و هوند پرداخت می‌شود.

 

توضیحات تکمیلی

درجه‌بندی سنگ

درجه دو, سوپر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت پرشین سیلک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت پرشین سیلک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *