سنگ مرمریت کرم خوی بسطام

قیمت از: ۶۰۰,۰۰۰ تومان۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

  • ابعاد:  اسلب – تایل – طولی – پله
  • قطر سنگ: ۲  – ۳ سانت
  • فرآوری سنگ: پولیش
  • درجه‌بندی سنگ: ممتاز – سوپر

سنگ مرمریت کرم خوی بسطام (Khoi Marble Bastam) ،دارای تم رنگ کرم روشن و هاله‌های یخی پراکنده در سطح، یکی از مرمریت‌های روشن و مرغوب ایران است. منطقه خوی دارای معادن بسیاری است که اکثراً زمینه‌ای کرم استخوانی دارند، اما سنگ خوی بسطام رنگی روشن‌تر دارد. این سنگ به دلیل تولید انبوه و تنوع سورت و رنگ، یکی از مرمریت‌های پرمصرف در ایران است و مناسب برای پروژه‌های بزرگ است. معادن سنگ خوی در مجاورت یکدیگر قرار گرفته‌اند، اما هر قسمتی از این معادن طرح و بافت جداگانه دارد و به همین دلیل نام‌های مختلفی بر اساس رنگ و بافت سنگ بر روی این سنگ‌ها گذاشته‌اند.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ مرمریت کرم خوی بسطام

سنگ مرمریت کرم خوی بسطام (Khoi Marble Bastam)، با رنگهای نسکافه‌ای روشن یا کرم تیره، با رگه‌هایی که به شکل ضربان قلب هستند، از رنگ کرم روشن است که بسیار به سنگ مرمریت بسطام شبیه است. معدن این سنگ، انواع مختلفی از سنگ مرمریت دارد. هر چه سنگ دارای رگه کمتر و رنگ روشن‌تر باشد، کیفیت و قیمت بالاتری خواهد داشت.

این سنگ دارای ساب‌پذیری خوب و رنگ روشن است و تراکم بالایی نیز دارد. اغلب این سنگ به صورت اسلب و قواره‌های بزرگ فرآوری می‌شود. در فرآیند تولید، برای بهبود کیفیت، از رزین‌های قوی و ساینده‌های مرغوب استفاده می‌شود.

کاربرد  سنگ مرمریت کرم خوی بسطام

کاربرد سنگ مرمریت خوی بسطام به طور کلی در ساختمان‌ها برای سنگ‌فرش و نمای داخلی به عنوان یکی از مرمریت‌های مقاوم و پرطرفدار در ایران است. این سنگ، با ارائه آرامش، زیبایی، گرمایی و شکوه، به ساختمان‌ها جذابیت می‌بخشد و در تمامی بخش‌های داخلی ساختمان قابل استفاده است. یکی از کاربردهای مهم آن، استفاده به عنوان سنگ کف است. این سنگ با زمینه رنگ کرم روشن و تیره، جذابیت خاصی برای نمای داخلی و سنگ‌فرش ایجاد می‌کند و می‌تواند برای کف‌پوشی شیک و مدرن در هتل‌های لوکس، مراکز تجاری بزرگ، واحدهای مسکونی و سایر اماکن مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر کاربرد به عنوان سنگ‌فرش داخلی، از این سنگ می‌توان برای ساخت پله و راه‌پله نیز استفاده کرد.

ابعاد تولیدی و سورت‌های سنگ مرمریت کرم خوی بسطام

سنگ مرمریت کرم خوی بسطام به صورت اسلب، تایل، طولی و در ابعاد دلخواه مشتریان، قابل برش و فرآوری است. سنگ  در سورت‌های با درجه کیفی صادراتی، سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو، تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد.

توضیحات تکمیلی

درجه‌بندی سنگ

سوپر, ممتاز

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت کرم خوی بسطام”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت کرم خوی بسطام”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *