سنگ مرمریت گلدن بلک

قیمت از: ۴۵۰,۰۰۰ تومان۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان

  • ابعاد: اسلب – تایل
  • قطر سنگ: ۲ سانت
  • فرآوری سنگ: پولیش
  • درجه‌بندی سنگ: سوپر

سنگ مرمریت گلدن بلک  (Golden Black Stone) مرمریت گلدن بلک، یک سنگ مشکی طلایی است که در سراسر جهان به دلیل طرح و نقش منحصر به فرد و بی‌همتای خود شناخته می‌شود. سنگ‌های مشکی به طور کلی از جذابیت خاصی برخوردارند و طرفداران خود را دارند، و مرمریت گلدن بلک نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیبایی بصری این سنگ همواره چشمان را مجذوب خود می‌کند و به عنوان یکی از سنگ‌های صادراتی معروف محسوب می‌شود. مکان مبدأ این سنگ، شهر کاشان در استان اصفهان (نزدیکی روستای برزک)، شهر محلات استان مرکزی و شهر یزد می‌باشد.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ مرمریت گلدن بلک  

سنگ مرمریت گلدن بلک، با زمینه‌ای مشکی، گاهاً قهوه‌ای و دودی تیره، همراه با رگه‌های طلایی (زرد) و بعضاً رگه‌ها و غده‌های سفید، زیبایی و جذابیت خاصی دارد. رگه‌های طلایی این سنگ به رنگ واقعی طلاست و همین رنگ، بر جذابیت این سنگ افزوده است. سنگ‌های گلدن بلک، استخراج شده از سه شهر کاشان، محلات و یزد، تفاوت‌هایی در ظاهر خود دارند. مرمریت گلدن بلک کاشان، دارای زمینه‌ای مشکی تیره است که رگه‌های طلایی ضخیم و بعضاً سفید را در خود نشان می‌دهد. اما مرمریت گلدن بلک محلات، زمینه‌ای دودی تیره دارد و رگه‌های طلایی و سفیدی که در آن وجود دارد، ریزتر و بیشتر است. اما در معادن شهر یزد، سنگ مرمریت گلدن بلک، بدون رگه‌های طلایی استخراج می‌شود یا این رگه‌ها به ندرت دیده می‌شوند.

این سنگ، جذب آب نسبتاً متوسطی دارد، تخلخل آن پایین است و دارای مقاومت فشاری و سایشی بالا است. همچنین، ساب‌پذیری بالایی دارد و با استفاده از ساب مناسب، سطح آن صیقلی و براق می‌شود. استحکام مرمریت گلدن بلک نیز بسیار بالاست. اما یکی از عیوب این سنگ، عدم مقاومت در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و شرایط آب و هوای مختلف است. همچنین، براقیت سطح آن باعث می‌شود تا هرگونه خراش یا آسیب دیگری به راحتی قابل مشاهده باشد و زیبایی اولیه سنگ را تحت تأثیر قرار دهد.

کاربرد سنگ مرمریت گلدن بلک  

سنگ مرمریت گلدن بلک، همانند سایر انواع مرمریت، در داخل ساختمان‌ها استفاده می‌شود و جلوه‌ای دلربا و جذاب به فضاها می‌بخشد. بهترین کاربرد این سنگ به عنوان دیوارپوش در فضاهایی همچون لابی‌های هتل‌ها، برج‌ها، مجتمع‌های مسکونی، سالن‌های پذیرایی، کافه‌ها، رستوران‌ها، پاساژها و مراکز تجاری و اداری مدرن است. مرمریت گلدن بلک، به دلیل رگه‌های زیبایش، امکان بوکمچ و فورمچ شدن را داراست و استفاده از آن به عنوان بخشی از دیزاین داخلی، جلوه ویژه‌ای به فضا می‌بخشد.

علاوه بر استفاده به عنوان دیوارپوش، از سنگ گلدن بلک به عنوان سنگفرش نیز استفاده می‌شود. با این حال، در استفاده به عنوان سنگفرش، باید مواردی همچون تردد زیاد، استفاده از مواد شوینده اسیدی، و گذر زمان را در نظر گرفت؛ زیرا این عوامل می‌توانند باعث از دست رفتن براقیت اولیه سنگ و دچار شدن آن به خراش شوند.

در طراحی دکوراسیون داخلی، مرمریت گلدن بلک معمولاً به همراه سنگ‌های با تم رنگی روشن استفاده می‌شود تا زیبایی بصری بیشتری به فضا بخشیده و جلوه آن را بهبود بخشد. از سایر سنگ‌های مشابه مرمریت گلدن بلک می‌توان به مرمریت مارشال، مرمریت مشکی نجف‌آباد و مرمریت لاشتر اشاره نمود.

کاربردهای سنگ مرمریت گلدن بلک شامل موارد زیر است:

  • دیوارپوش فضاهای داخلی
  • کفپوش فضاهای داخلی
  • سنگ‌فرش پله‌ها و دیوارهای راه‌پله
  • سنگ‌آشپزخانه، کانتر، و میز جزیره
  • سنگ حمام و دستشویی
  • دیوار تلویزیون

باید توجه داشت که این سنگ، مناسب برای استفاده در فضای بیرونی ساختمان نیست؛ زیرا در مقابل عوامل محیطی مانند نور خورشید، باران‌های اسیدی، سرما و گرما مقاومت کمی دارد.

ابعاد تولیدی و سورت‌های سنگ مرمریت گلدن بلک

پس از استخراج، سنگ مرمریت گلدن‌بلک در ابعاد مختلف برش داده و فرآوری می‌شود. این سنگ عمدتاً در سایزهای اسلب، فرشی، تایل و برش طولی عرضه می‌شود و در محل‌های مختلف کاربرد دارد. بر اساس نمایش و جلوه بیشتر زیبایی، اسلب و فرشی از محبوب‌ترین ابعاد برای استفاده از این سنگ به شمار می‌روند.

سنگ مرمریت گلدن‌بلک، در چندین سورت مختلف به بازار عرضه می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سورت‌های صادراتی، سوپر، ممتاز و درجه یک اشاره کرد. در بازار سنگ ایران، استاندارد دقیقی برای سورت‌بندی وجود ندارد و کارخانه‌داران در تعیین استاندارد سورت سنگ دخیل هستند. به طور کلی، در فرآیند سورت‌بندی، عواملی مانند کیفیت سنگ، عدم پوسیدگی، طرح و رنگ، یکدستی، عدم وجود لکه، ابعاد صحیح، قابلیت ساب‌پذیری و … مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت گلدن بلک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمریت گلدن بلک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *