سنگ مرمر صورتی (Pink onyx)

قیمت از: ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

  • ابعاد: اسلب – تایل – سنگ مزار – کانتر
  • قطر سنگ: ۲ سانت – شمش
  • فرآوری سنگ: پولیش
  • درجه‌بندی سنگ: سوپر

سنگ مرمر صورتی (Pink Onyx Marble) ، یکی از سنگ‌های زیبا و فریبنده که با زیبایی آن هر کسی را شگفت‌زده می‌شود و باعث ستایش می‌شود مرمر صورتی است.

رنگ اصلی این سنگ صورتی است و در ساختار آن، رگه‌ها و هاله‌هایی با رنگ‌های سفید، طلایی، طوسی و گاهی آبی قابل مشاهده هستند، عمده‌ی مواد موجود در سنگ مرمر صورتی کلسیت با رنگ سفید است و افزودن ناخالصی‌های مختلف باعث تنوع بیشتر در طرح و رنگ این سنگ شده است.

حضور اکسید آهن دهیدراته در مرمر، باعث ایجاد سنگ مرمر صورتی می‌شود. این سنگ از جمله گونه‌های نادر مرمر است که با زیبایی خاص خود، هر کسی را شگفت‌زده می‌کند، نامگذاری این سنگ بر اساس رنگ دلنشین و جذاب آن انجام شده است.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ مرمر صورتی

سنگ اونیکس صورتی سنگی زیبا و باارزش است این سنگ به دلیل بلورهای شفاف و روشنی که دارد، قابلیت عبور نور بالایی دارد و از این رو، مناسب استفاده در مکان‌های پررطوبت و آبی همچون حمام و روشویی‌های سنگی می‌باشد. اما معایب آن نیز وجود دارد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به وجود رگه‌های زیاد در سنگ و سختی برش بدون ضایعات اشاره کرد. بنابراین، هرچه سنگ اونیکس صورتی ابعاد بزرگ‌تر و بیشتری داشته باشد، قیمت بیشتری دارد.

سنگ مرمر صورتی، معمولاً از معادن شهر نقده در ایران استخراج می‌شود. این سنگ دارای رنگ‌های صورتی یکدست با رگه‌های سفید، صورتی کمرنگ و پررنگ است. مرمر صورتی نقده از سنگ‌های باکیفیت و معروفی است که بسیاری از کشورها به آن نیاز دارند. علاوه بر صادرات به کشورهای مختلف، سنگ مرمر صورتی از افغانستان نیز وارد ایران می‌شود، اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

از دیگر معایب مرمر صورتی می‌توان به کمیابی و منحصربه فردی آن اشاره کرد.

قیمت این سنگ بسیار بالاست و بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله:

  • ابعاد و ضخامت سنگ
  • نوع و کیفیت فرآوری و پرداخت سنگ،
  • لب‌پر نبودن،
  • گونیا بودن

به طور کلی، هرچه شفافیت و یکدستی بیشتری داشته باشد، قیمت بیشتری هم دارد.

کاربرد سنگ مرمر صورتی

سنگ اسلب صورتی که به عنوان یکی از سنگ‌های لوکس و گران‌قیمت شناخته می‌شود، بیشتر در مکان‌هایی با ارزش و خاص استفاده می‌شود. این سنگ در فضاهای مختلفی کاربرد دارد:

  • در دیوارهای لابی‌ها و رستوران‌ها، دیوار تلویزیون، فضاهای پذیرایی، سالن‌های سمینار و پذیرایی‌های مجلل
  • در سرویس‌های حمام و دستشویی با استایل لاکچری
  • برای کف‌پوش سالن‌های پذیرایی با ارزش
  • در روشویی‌های سنگی و تزئینات مرمری

لازم به ذکر است که این سنگ، به فضای داخلی منزل و مکان‌های لوکس زیبایی بی‌نظیری می‌بخشد و باعث ایجاد یک فضای دلنشین و جذاب می‌شود.

 ابعاد تولیدی و سورت‌های سنگ مرمر صورتی

سنگ مرمر صورتی به صورت سنگ اسلب و سنگ فرشی برش زده شده و پس از فرآوری و صیقل و کسب زیبایی دوچندان به فروش می‌رسد. در صورتی که بخواهیم از این سنگ، به صورت بوکمچ و فورمچ استفاده شود، باید هنگام برش به این امر توجه کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمر صورتی (Pink onyx)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ مرمر صورتی (Pink onyx)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *