سنگ چینی الیگودرز

قیمت از: ۶۰۰,۰۰۰ تومان۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

  • ابعاد: تایل – ۴۰ طول – اسلب
  • قطر سنگ: ۲ سانت -۳ سانت -۴ سانت
  • فرآوری سنگ: پولیش
  • درجه‌بندی سنگ: ممتاز – سوپر

سنگ چینی الیگودرز (Aligudarz crystal marble) ،  یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین سنگ‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان است و کیفیت بالای آن  باعث شده تا به صورت‌های مختلف خام (کوپ) و فرآوری شده (اسلب و تایل)، به سراسر دنیا صادر شود.

یکی از دیرینه‌ترین مراکز و قطب‌های تولید سنگ چینی (کریستال) در ایران، استان لرستان است. معادن سنگ الیگودرز، زادگاه سنگ چینی الیگودرز است. در این منطقه بیشتر از بیست معدن فعالیت دارد که همگی به استخراج این سنگ مشغول هستند. سنگ الیگودرز، خلوص نسبتا بالایی دارد و همین خلوص به رنگ روشن سنگ که عمدتا رنگ سفید است، انجامیده است. در بافت سفید سنگ، خطوط تیره نامنظمی وجود دارد که به زیبایی سنگ افزوده است. البته در بین این معادن، برخی از آن‌ها سنگ با رنگ طوسی و دودی نیز استخراج می‌کنند.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ چینی الیگودرز

سنگ کریستال الیگودرز، به عنوان یکی از سنگ‌های دگرگونی شناخته می‌شود که به واسطه فشار و دمای بالا، از تغییر در شکل، بافت و ترکیب کانی‌های سنگ‌های آذرین و رسوبی به وجود آمده است.

این سنگ از کریستال‌های براق تشکیل شده که خاصیت انعکاس نور را دارند. سنگ الیگودرز، دارای قابلیت ساب‌پذیری و صیقل بالایی است و تراکم بالای آن، به استحکام بسیار زیاد سنگ کمک کرده است. هم‌چنین، مقاومت فشاری بالایی دارد و قدرت جذب آب در آن پایین بوده و آب به راحتی در آن نفوذ نمی‌کند که این ویژگی آن را مناسب برای استفاده در مناطق مرطوب می‌سازد.

سنگ اسلب چینی الیگودرز، با انواع مشابه خارجی خود، قدرت رقابت در عرصه جهانی را دارد و برای ساختمان‌سازی، عمدتاً در کنار سنگ‌های تیره‌تر به کار می‌رود و به ساختمان جلوه‌ای بی‌نظیر می‌بخشد.

سورت‌های مرغوب و ممتاز سنگ چینی الیگودرز، دارای رنگی بسیار روشن هستند و تعداد رگه‌ها و خطوط تیره در آن‌ها کم است. از طرفی، سنگ ازنا نسبت به سنگ الیگودرز، روشن‌تر است و دارای کیفیت مرغوب‌تری محسوب می‌شود که این موضوع باعث افزایش قیمت آن می‌شود.

کاربرد سنگ چینی الیگودرز

این سنگ برای نمای خارجی و دیوارهای داخلی ساختمان‌ها به کار می‌رود. سنگ اسلب چینی الیگودرز، برای دیوارها و کف سالن‌های هتل‌ها و ساختمان‌های مجلل، کاربرد زیادی دارد. هم‌چنین، طرح بوکمچ و فورمچ سنگ چینی، به ساختمان‌ها جلوه‌ای بی‌نظیر می‌بخشد. از دیگر کاربردهای این سنگ می‌توان به سنگفرش پذیرایی و سالن‌ها، سنگفرش آشپزخانه، سنگ پله، سنگ دیوار راه‌پله، سنگفرش لابی هتل‌ها، سنگ استخر، حمام مستر و … اشاره کرد.

 

ابعاد تولیدی و سورت‌های سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی الیگودرز به صورت اسلب، تایل، طولی و در ابعاد دلخواه مشتریان، قابل برش و فرآوری است. سنگ  در سورت‌های با درجه کیفی صادراتی، سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو، تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد.

توضیحات تکمیلی

درجه‌بندی سنگ

درجه دو, سوپر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ چینی الیگودرز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنگ چینی الیگودرز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *